Regulile de trecere a frontierei: informații importante pentru turiști
Înainte de a călători în străinătate, este important să țineți cont de regulile de trecere a frontierei din țara de destinație și din țările de tranzit. Cunoașterea acestor reguli vă va ajuta să evitați necazurile și problemele inutile în timpul călătoriei dvs. Călătoriile în străinătate pot fi o experiență de neuitat, dar este important să țineți cont de reglementările de trecerea frontieri, să aveți asigurare medicală de călătorie și să vă asigurați valabilitatea pașaportului. Planificându-vă călătoria în avans și familiarizându-vă cu aceste puncte, puteți evita multe probleme și vă puteți bucura din plin de călătorie.
Verificarea regulilor de trecere a frontierei
Prima și cea mai importantă regulă pentru turiști este verificarea individuală a regulilor de trecere a frontierei țării de destinație și a țărilor de tranzit. Acest lucru se poate face la serviciile consulare corespunzătoare. De asemenea, este util să folosiți resurse de informare precum IATA Travel Centre și Visit World.
Cu toate acestea, este important să rețineți că regulile se pot schimba, prin urmare este cel mai bine de verificat cele mai actuale informații înainte de plecare.
Asigurarea medicală de calatorie
Un alt aspect important al călătoriei în străinătate este asigurarea medicală de călătorie. În majoritatea țărilor aceasta este o cerință obligatorie pentru intrare. Această asigurare poate acoperi o varietate de cheltuieli medicale, inclusiv îngrijirea medicală, evacuarea și alte servicii medicale de urgență.
Puteți comanda asigurare de călătorie în contul personal de pe site-ul nostru în secțiunea Servicii suplimentare, după crearea solicitării pentru bilete de avion.Trebuie de ținut cont că acoperirea asigurării și costul acesteia pot varia în funcție de țară, durata călătoriei, vârsta și condițiile medicale ale turistului. Prin urmare, înainte de a alegeasigurarea, trebuie de studiat cu atenție condițiile și restricțiile.
Perioada de valabilitate a pașaportului
De asemenea, un parametru important care trebuie luat în considerare atunci când vă planificați călătoria este perioada de valabilitate a pașaportului dvs. Multe țări cer ca pașaportul să fie valabil cel puțin 6 luni la momentul intrării. Prin urmare, înainte de a pleca, asigurați-vă că pașaportul este valabil pentru întreaga perioadă a călătoriei.
Responsabilitatea operatorilor de turism și a transportatorilor
Este important de reținut că tour-operatorul, agentul de turism sau transportatorul nu duc responsabilitatea de decizia serviciilor de frontieră de a trece granița. În cazul refuzului de a trece granița sau de îmbarcare într-un zbor, costul biletelor nu este rambursat și nu sunt oferite opțiuni alternative de zbor
Caracteristici ale vizitei unor țări cu zboruri charter
Egipt
Există următoarele restricții importante atunci când zburați din Egipt cu un zbor charter:
- pasagerii care s-au aflat în țară de cel mult 28 de zile sunt admiși pentru zboruri charter din Egipt.
- turiștii care și-au depășit viza pot zbura din Cairo doar cu un zbor regulat, după ce au plătit o amendă de 30,00 USD.
- dacă un pasager a zburat în Egipt cu un zbor regulat, atunci trebuie, de asemenea, să ia doar un zbor regulat la plecare. Pasagerii care sosesc în Egipt cu zboruri regulate nu vor avea voie să se înregistreze pentru un zbor charter.
- dacă un pasager a sosit în Egipt cu un zbor charter, atunci poate zbura cu charterul numai din același oraș în care a sosit (Hurghada/Hurghada, Sharm/Sharm). Pasagerii care sosesc în Hurghada și pleacă din Sharm (și invers) nu vor fi acceptați să se înregistreze pentru un zbor charter.
Tanzania
Cetăţenii Ucrainei şi Polonia pot obţine o viză la sosire. Viza trebuie plătită cu cardul sau bancnote în valoare de 50 USD sau 100 USD.
Puteți obține o viză electronică înainte de plecare pe site https://eservices.immigration.go.tz . Pasagerii trebuie să aibă o confirmare tipărită de e-Visa.
Pașapoartele și alte documente acceptate pentru intrare trebuie să fie valabile minim 6 luni de la data sosirii.
Toate pașapoartele vizitatorilor și documentele de înlocuire a pașapoartelor trebuie să conțină cel puțin o pagină nefolosită pentru Visa Sticker (VAS), ștampile etc. Vă rugăm să rețineți că aceasta nu include pagina rezervată pentru „Observații” sau „Amendamente și aprobări”.
Vizitatorii trebuie să aibă bilete dus-întors și asigurare de călătorie.
ATENȚIE! Asigurarea ZIC este obligatorie pentru a vizita Tanzania!
Începând cu 01.10.2024 prin decizia autorităților din Tanzania, străinii care intenționează să intre pe insula Zanzibar pe mare sau pe calea aerului trebuie să aibă o asigurare de călătorie obligatorie Zanzibar Insurance Corporation (ZIC) care să le ofere protecție pe durata șederii (până la 92 de zile).
Obligativitatea a fost introdusă pentru a garanta siguranța călătorilor străini și pentru a reduce riscurile posibile în timpul călătoriilor. Disponibilitatea unei alte asigurări nu scutește turiștii de la achiziționarea asigurării oferite de Zanzibar Insurance Corporation.
Asigurarea acoperă:
- cheltuielile de îngrijire medicală de urgență
- repatrierea corpului, inclusiv în caz de deces
- accident
- cheltuielile de judecată și onorariile avocaților
- întârzierea, furtul, pierderea sau deteriorarea bagajelor (răspunderea companiei aeriene)
Asigurarea poate fi cumpărată numai în avans, înainte de călătorie per site https://visitzanzibar.go.tz/insurance
Tarif: $44 pentru adulți
Copiii cu vârste cuprinse între 3 și 17 ani beneficiază de o reducere de 50% din prețul standard. Asigurarea pentru copiii cu vârsta sub 2 ani este gratuită.
Absența achiziționării poliței de asigurare de mai sus poate duce la refuzarea intrării pe teritoriul Zanzibar.
Asigurarea poate fi plătită prin card de debit sau de credit. Nu există perioadă de grație - polița este validă din momentul în care sosiți în Zanzibar.
Documentele de asigurare vor fi trimise la adresa de e-mail înregistrată. Confirmarea asigurării va conține un cod QR, informații despre poliță, cum ar fi numărul unic al poliței, data de începere a poliței, beneficii, termeni, condiții, limitări, excluderi și alte informații importante.
Din cauza obligației de a prezenta codul QR înainte de plecare și la sosire, trebuie să îl aveți asupra dvs. la aeroport și la bordul aeronavei. Nu puneți codul QR imprimat în bagajul de cală.
Disponibilitatea documentelor necesare pentru trecerea frontierei este verificată de către angajații companiei aeriene la check-in pentru zbor.
Fără documentele specificate, pasagerilor li se poate refuza îmbarcarea pe zbor și intrarea în țară!
Thailanda
În Regatul Thailandei, se aplică următoarea regulă pentru zborurile charter: turiștii care au efectuat zboruri regulate către Regat sau zboruri charter al unei alte companii aeriene, nu pot lua un zbor dus-întors pe zborul charter specificat în cerere!
ATENȚIE!
Nu puteți schimba punctul de plecare pe o rută din Polonia și destinația pe zborul de întoarcere (de exemplu, nu puteți lua un zbor charter de la București către Bangkok și retur de la Bangkok către Cluj-Napoca).
Nu puteți schimba destinația pe itinerarul din Polonia și punctul de plecare pe un zbor de întoarcere (de exemplu, nu puteți zbura de la București la Bangkok și să vă întoarceți de la Phuket la București).
Atunci când se achiziționează un bilet de avion din Thailanda pentru zboruri charter, pasagerul poartă întreaga responsabilitate pentru check-in. În cazul refuzului înregistrării de către compania aeriană din motivul de mai sus, anularea și rambursarea plății pentru bilet, din păcate, este imposibilă (în conformitate cu Acordul).
Kenya
Din 4 ianuarie 2024, trebuie să aveți o ETA când intrați în Kenya.
ETA trebuie completat după următorul link: https://www.etakenya.go.ke/en. Costul aproximativ este de 35 USD de persoană. Aprobarea cererii poate dura până la 3 zile lucrătoare, prin urmare cererea trebuie completată în avans.
Site-ul se află în stadiul iniţial de lucru. Dacă aveți probleme la înregistrare, vă rugăm să utilizați website-ul pentru viză: https://evisa.go.ke/.
Dacă aveți deja viză pentru Kenya, intrarea va fi posibilă. Nu este necesară înregistrarea suplimentară pentru a obține ETA.
Pasagerii trebuie să aibă cu ei:
- pașaport valabil minim 6 luni de la data sosirii în țară;
- autorizație de călătorie electronică aprobată (ETA﴿;
- confirmarea fondurilor suficiente pentru a acoperi costul călătoriei (cel puțin 500 de dolari SUA);
- vizitatorilor, care nu au bilete dus-întors, li se poate refuza intrarea.
Disponibilitatea documentelor necesare pentru trecerea frontierei este verificată de către angajații companiei aeriene la check-in pentru zbor.
Fără documentele specificate, pasagerilor li se poate refuza îmbarcarea pe zbor și intrarea în țară!
Moldova
În legătură cu Starea de Urgență în vigoare pe teritoriul Republicii Moldova, vă informăm că serviciul de frontieră al aeroportului Chișinău, fără a prezenta motive, are dreptul de a interzice intrarea persoanelor care intenționează să intre pe teritoriul Republicii Moldova cu scop turistic.
Următoarele categorii de persoane sunt cel mai adesea supuse unei interdicții de intrare:
- Bărbații neînsoțiți, cetățeni ai Rusiei, Turciei, țărilor din Orientul Mijlociu, Asia Centrală, Armenia, Georgia, Azerbaidjan.
- Persoanele care preventiv trebuie să obțină o viză pentru a intra în Republica Moldova, dar au sosit fără ea.
- Persoanele care intră pe teritoriul Republicii Moldova în tranzit și intenționează să călătorească în țări terțe, dar fără un motiv întemeiat. (Trebuie să furnizați un permis de ședere într-o țară terță, înregistrare, bunuri imobiliare etc.)
Intrarea pe teritoriul Republicii Moldova prin aeroportul internațional Chișinău pentru categoriile de mai sus poate fi permisă pe baza unei vize predeschise (dacă este necesară intrarea în Republica Moldova) sau a unor motive imperioase, de exemplu o contract de muncă, studiu, tratament sau o vizită la rude apropiate, care trebuie preventiv dovedit.
În caz de netrecerea controlului vamal și de pașapoarte, pasagerul va fi deportat și îi se va emite o factură pentru a plăti deportarea. Costul biletelor de avion achiziționate nu vor fi rambursate.
Insulele Seychelles
Pentru a intra în Seychelles, vizitatorii trebuie să solicite o autorizație de călătorie (Travel Authorization).
Pentru a obține această autorizație, trebuie să aveți la dvs. următoarele documente:
- Pașaport valid;
- Bilet dus-întors pe durata vizitei;
- Confirmarea cazării sau o scrisoare de invitație dacă sunteți cazați la prieteni sau rude;
- Fonduri suficiente pentru durata șederii dumneavoastră (minim 150 USD);
- Fotografie digitală din pașaport;
- Informațiile de contact ale călătorilor (adresă de domiciliu, telefon, e-mail);
- Paşaportul trebuie să fie valabil pentru perioada de şedere prevăzută până la întoarcerea în ţara de origine sau de reşedinţă a titularului.
Puteți solicita un permis de călătorie doar cu 5 zile înainte de călătorie. Timpul de procesare poate dura până la 9 ore.
Odată înregistrat, călătorul va primi o confirmare automată a primirii și informațiile de plată prin e-mail. Într-un alt email, în maxim 9 ore de la înregistrare, călătorul va primi autorizația de călătorie. Această autorizație de călătorie (în formatul PDF) trebuie tipărită sau salvată pe telefonul mobil.
Cererea de călătorie (Travel Authorization) poate fi completată pe acest site oficial: https://seychelles.govtas.com/
În plus, ar trebui să încheiați o asigurare medicală pe toată durata șederii dvs. în țară.
Polița de asigurări de sănătate trebuie să îndeplinească următoarele cerințe:
- acoperire garantată pentru cheltuieli medicale de cel puțin 50.000 USD
- acoperă cheltuieli medicale, repatriere.
Guvernul Seychelles cere tuturor persoanelor să furnizeze o dovadă internațională verificată de vaccinare dacă au călătorit într-o țară în care febra galbenă este răspândită. Nicio altă vaccinare nu este obligatorie, dar protecția împotriva tifoidului, rujeolei și DTT (difterie, tuse convulsivă, tetanos) este recomandată călătorilor care vizitează Seychelles).
Pentru mai multe informații despre orice cerințe de sănătate înainte de a vizita Seychelles, vă rugăm să vizitați site-ul web: http://www.health.gov.sc
Disponibilitatea documentelor necesare pentru trecerea frontierei este verificată de către angajații companiei aeriene la check-in pentru zbor.
Fără documentele specificate, pasagerilor li se poate refuza îmbarcarea pe zbor și intrarea în țară!
Сuba
Când se îndreaptă spre Cuba, un turist trebuie să aibă:
- un pașaport valabil sau un document de călătorie valabil pentru cel puțin 3 luni de la data planificată a plecării din Cuba
- Card Visa sau Turist (Visa – Tarjeta de Turista), care pot fi comandate de la birourile vamale, agențiile de turism sau companiile aeriene cubaneze. Este imposibil să achiziționați un card turistic la sosire în Cuba. Turiștii care nu dețin de card turistic nu vor avea voie la înbarcare în avioanele către Cuba.
- bilete de întoarcere valabile
- dovada asigurării de sănătate
- confirmarea solvabilității financiare în valoare de minim 50 dolari SUA pe zi.
Toți călătorii trebuie să completeze un formular digital pe noul portal DViajeros.
Formularul digital va include informații personale, informații despre sănătate, informații despre imigrare și informații vamale într-un format digital în 5 etape. Odată completat formularul, codul QR va fi trimis prin e-mail într-un fișier PDF pe care călătorul trebuie să-l prezinte la sosirea în Cuba (fie pe un dispozitiv, fie printat). Utilizarea portalului va fi obligatorie.
Mai multe informații: https://salud.msp.gob.cu/nota-informativa-del-ministerio-de-salud-publica-5/
Disponibilitatea documentelor necesare pentru trecerea frontierei este verificată de către angajații companiei aeriene la check-in pentru zbor.
Fără documentele specificate, pasagerilor li se poate refuza îmbarcarea pe zbor și intrarea în țară!
Maldive
Insulele Maldive au introdus așa-numita "Declarație de călătorie" (electronic «Traveller Declaration») care trebuie depusă electronic Serviciului de migrație din Maldive cu 96 de ore înainte de sosire și înainte de plecarea din Maldive. Puteți completa și depune declarația corespunzătoare pe site-ul oficial al Serviciului de Migrație făcând clic pe următorul link https://imuga.immigration.gov.mv/
Declarația se completează pentru fiecare turist. După completarea declarației, veți primi un cod QR pe care trebuie să îl imprimați sau să îl salvați pe telefon. Prezentați-l când treceți controlul pașapoartelor.
Pentru obținerea vizei la sosire, trebuie să vă confirmați rezervarea la una dintre stațiunile înregistrate oficial din statul insular menționat mai sus.
Disponibilitatea documentelor necesare pentru trecerea frontierei este verificată de către angajații companiei aeriene la check-in pentru zbor.
Fără documentele specificate, pasagerilor li se poate refuza îmbarcarea pe zbor și intrarea în țară!
Sri Lanka
Pentru toți turiștii pentru a intra în Sri Lanka le trebuie:
- Pașaport internațional - obligatoriu valid pentru cel puțin 6 luni la data de intrare și pentru cel puțin 2 luni la data de plecare..
- Viză turistică pre-eliberată - un permis de viză ETA prin link www.eta.gov.lk tipărit, eliberat și plătit cu cel mult 2 zile lucrătoare înainte de sosire. A se completa separat pentru fiecare pasager.
- Bilet de întoarcere
- Confirmarea hotelului (cazare)
La trecerea controlulului de frontieră, străinilor li se poate cere să prezinte un bilet de retur, cecuri de călători sau cărți de credit, precum și alte documente care confirmă caracterul turistic al călătoriei.
Disponibilitatea documentelor necesare pentru trecerea frontierei este verificată de către angajații companiei aeriene la check-in pentru zbor.
Fără documentele specificate, pasagerilor li se poate refuza îmbarcarea pe zbor și intrarea în țară!
Capul Verde
Înainte de plecarea spre Capul Verde, toți pasagerii trebuie:
- Se înregistrează pe platforma electronică online EASE. Este recomandabil să se facă înregistrarea cu 5 zile înainte de data plecării.
- Se completează Formularul de călătorie internațională de pe site-ul internet
- Obțineți o viză, dacă este necesar.
EASE este o platformă online pentru preînregistrarea online a călătorilor în Capul Verde. Aceasta este obligatorie pentru călătorii internaționali cu vârsta de peste 2 ani. Autorizația pe EASE Capul Verde este valabilă pentru călătorii turistice/de afaceri/medicale/educaționale.
Vaccinarea împotriva febrei galbene este recomandată călătorilor către Capul Verde.
Disponibilitatea documentelor necesare pentru trecerea frontierei este verificată de către angajații companiei aeriene la check-in pentru zbor.
Fără documentele specificate, pasagerilor li se poate refuza îmbarcarea pe zbor și intrarea în țară!
Republica Dominicană
Documentele necesare pentru printare, completare și prezența cu dvs. atunci când călătoriți în Republica Dominicană sunt:
-
Formulare electronic, E-Ticket
Pentru a intra în țară, turiștii trebuie să completeze în prealabil un formulare electronic și să obțină un cod QR.
Formularul este disponibil la link-ul: https://eticket.migracion.gob.do trebuie completat cu cel puțin 72 de ore înainte de plecare din Polonia sau Republica Dominicană (în cazul uniu zbor de întoarcere), fără a utiliza caractere în limba poloneză. De asemenea, formularul poate fi completat imediat după sosire în Republica Dominicană, înainte de a părăsi sala de sosiri, dar vă recomandă să completați formularul în avans. Completați formularul rapid pentru depășirea termenului prevăzut de sistem - dacă site-ul este deschis prea mult timp, va trebui să completați formularul din nou..
Formularul trebuie completat la intrare și la plecare, pasagerului i se trimit două coduri QR care vor fi scanate de autorități din portul de intrare și de plecare. Pentru a accelera procedura la sosire, vă recomandăm să imprimați sau să faceți o captură de ecran a codului QR, pe care trebuie să îl aveți la dumneavoastră înainte de plecare.
Informații suplimentare pot fi găsite pe site: https://viajerodigital.mitur.gob.do
Instrucțiuni pentru completarea formularului electronic (în poloneză)
Informații despre Protocolul sanitar pot fi găsite aici.
Disponibilitatea documentelor necesare pentru trecerea frontierei este verificată de către angajații companiei aeriene la check-in pentru zbor.
Fără documentele specificate, pasagerilor li se poate refuza îmbarcarea pe zbor și intrarea în țară!
Mauritius
Cetăţenii României şi Ucrainei sunt scutiţi de necesitatea obţinerii vizei pentru sejururi de până la 90 de zile.
Trebuie să prezentați următoarele documente la controlul de frontieră de la aeroportul Mauritius:
- pașaport internațional;
- bilet de retur;
- confirmarea rezervării hotelului (voucher turistic);
- confirmarea disponibilității fondurilor la rata de 100 USD pe zi.
Înainte de a călători în Mauritius, toți turiștii trebuie să completeze formularul Mauritius All in One. După ce se completează corect toate punctele din formular, se va genera un document PDF cu un cod QR care trebuie prezentat personalului aeroportului la sosire în aeroportul Mauritius.
Disponibilitatea documentelor necesare pentru trecerea frontierei este verificată de către angajații companiei aeriene la check-in pentru zbor.
Fără documentele specificate, pasagerilor li se poate refuza îmbarcarea pe zbor și intrarea în țară!
Mexic
Cetățenii din Ucraina și România au nevoie de viză pentru a intra în Mexic. Cetățenii României și Ucrainei nu au nevoie de viză dacă au o viză de rezident permanent sau o viză cu intrări multiple valabile pentru Japonia, Regatul Unit, țările Schengen, Canada sau Statele Unite ale Americii sau țările membre ale Alianței Pacificului ( Columbia, Peru și Chile).
Ucrainenii au posibilitatea de a obține o viză electronică nu mai devreme de 30 de zile înainte de a trece granița cu Mexic prin sistemul electronic de autorizare (SAE). Permisul electronic este gratuit, valabil pentru o singură intrare cu o ședere de maximum 180 de zile.
Detalii la link-ul https://embamex.sre.gob.mx/ucrania/index.php/2016-04-13-07-16-32
La sosire, serviciul local de migrație poate solicita informații și date mai detaliate despre șederea străinilor în țară.
Serviciul de imigrare poate solicita unul sau mai multe dintre următoarele documente:
- rezervări la hotel
- bilete de retur
- bilete turistice (itinerariul)
- scrisoare de invitație de la un cetățean mexican
- asigurare
- dovada posibilității de plată (numerar, card de credit, extrase bancare sau alt document similar)
Dacă călătoriți în Mexic NU în scopuri turistice, trebuie să prezentați un document care să justifice scopul călătoriei (călătorie de afaceri, activitate activitate educațională care durează mai puțin de 180 de zile etc.).
Disponibilitatea documentelor necesare pentru trecerea frontierei este verificată de către angajații companiei aeriene la check-in pentru zbor.
Fără documentele specificate, pasagerilor li se poate refuza îmbarcarea pe zbor și intrarea în țară!
Vă rugăm să rețineți că, în cazul refuzului de a elibera o viză electronică, al refuzului de îmbarcare din cauza absenței vizei electronice sau al refuzului de trecere a frontierei, biletele de avion plătite și confirmate nu fac obiectul rambursării sau modificării.
Malaezia
Pentru cetățenii din Ucraina și România există un regim fără vize pentru o perioadă de până la 30 de zile și, în respectiv, până la 90 de zile. La sosire, în pașaport se aplică o ștampilă care autorizează șederea pentru perioada de timp autorizată.
La trecerea controlului de frontieră la aeroport trebuie prezentate obligatoriu documentele sunt:
- Pașaport internațional valid pentru cel puțin 6 luni la data de intrare in Malaezia;
- să aibă cel puțin o pagină de liberă în pașaport;
- bilet de retur;
- confirmarea rezervării hotelului (voucher turistic);
- polița de asigurare medicală;
- certificat care demonstrează existența fondurilor necesare: pe baza a 100 USD/zi (contul personal trebuie să aibă cel puțin 500 USD).
Înainte de a călători în Malaezia, cu cel puțin 3 zile înainte de data sosirii, trebuie completat un card digital online MDAC (Malaysia Digital Arrival Card) pe site-ul oficial al departamentului de imigrare. După completarea formularului, o confirmare va fi trimisă la adresa de e-mail indicată, care trebuie salvată în format pdf și prezentată la controlul de frontieră în momentul intrării.
La frontieră, la punctul de sosire, trebuie completată și păstrată o viză de imigrare înainte de a pleca din țară. Formularul trebuie completat indiferent dacă turistul solicită sau nu o viză pentru Malaezia. În plus, toți turiștii trebuie să treacă prin controlul migrației la sosire și să prezinte date biometrice.
Emiratele Arabe Unite
Toți pasagerii care sosesc în Emiratele Arabe Unite ca turiști trebuie să aibă un bilet de retur valabil.
Pasagerii fără bilet de retur li se va refuza intrarea în Emiratele Arabe Unite.
Pentru a afla dacă aveți necesar o viză de turist și de care în funcție de țara dvs. de reședință, urmați, linkul.
Informații importante pentru toate zborurile, țările de plecare/sosire și toate cetățenii.
Tour-operatorul, agentul de turism sau transportatorul nu este responsabil pentru decizia serviciilor de frontieră de a trece granița.
Vă rugăm să rețineți că informațiile prezentate per site au doar în scop informativ. Toți pasagerii trebuie să verifice în mod independent regulile de trecere a frontierei de destinație, precum și а țărilor de tranzit, cu serviciile consulare relevante. De asemenea, puteți utiliza următoarele resurse de informații, https://www.iatatravelcentre.com/, https://www.iatatravelcentre.com/world.php și https://visitworld.today
Înainte de călătorie, consultați serviciile consulare relevante pentru a afla care sunt reglementările cele mai recente de trecere a frontierei!
Vă rugăm să rețineți că asigurarea medicală este obligatorie pentru intrarea în majoritatea țărilor lumii. Verificați cu atenție regulile de trecere a frontierei din toate țările ale căror granițe le traversați în timpul călătoriei.
În cazul refuzului de a trece granița sau de îmbarcare la un zbor, costul biletelor nu se returnează și nu sunt oferite opțiuni alternative de zbor.