Condiții de compensare a fondurilor la apariția unui eveniment asigurat
Pentru a primi compensații de asigurare, va trebui să completați o cerere în formularul prescris și să adăugați copii și originale ale documentelor necesare.
Modelul cererii – Cererea AURAS EN.docx
Pentru a primi plata asigurării, sunt furnizate următoarele documente, comune pentru orice eveniment asigurat:
- cererea scrisă în forma stabilită de Asigurător;
- copie a Contractului de Asigurare (Poliță);
- copia a pașaportului străin cu ștampila trecerii frontierei țării gazdă, dacă trecerea frontierei nu necesită marcaj, copii ale biletelor de avion, biletelor de tren sau autobuz sau alt document care confirmă trecerea frontierei;
- copia pașaportului național;
- copia a certificatului de atribuire a unui cod numeric personal;
- facturi pentru apelurile telefonice cu Asistență, care indică numărul de telefon și costul fiecărui apel;
- copia a biletului de întoarcere în Țara/Locul de reședință permanentă a Persoanei Asigurate.
În cazurile de plată individuală de către Asiguratul/Persoana Asigurată pentru servicii medicale, într-o instituție medicală, Asiguratul (Persoana Asigurată) este obligat să primească:
- o adeverință-factură de la o instituție medicală (pe antet sau cu ștampila corespunzătoare) în care să se indice: numele și prenumele pacientului, diagnosticul exact, data căutării ajutorului medical, durata tratamentului, date detaliate privind prestarea medicală; servicii, diagnostice, medicamente prescrise, cu indicarea cantității și costului acestora;
- rețete eliberate Persoanei Asigurate de către medicul curant pentru achiziționarea de medicamente, cu indicarea denumirii fiecărui medicament;
- facturi detaliate pentru alte servicii, defalcate pe data și cost;
- documente care confirmă plata medicamentelor, a serviciilor medicale și a altor servicii prestate (documente de decontare în numerar, bonuri de vânzare, bonuri bancare etc.);
- facturi pentru convorbiri telefonice (mesaje fax), care indică numărul de telefon, data, ora și costul fiecărei conversații;
- un certificat de transport necorespunzător al bagajelor (PIR - Property Irregularity Report), un raport de deteriorare a bagajelor (DBR - Damage Baggage Report) sau orice alt certificat de pierdere sau deteriorare a bagajelor eliberat de un serviciu competent, documente care confirmă valoarea pagubei - pentru evenimente asigurate privind pierderea/ deteriorarea bagajelor;
- documente care caracterizează împrejurările evenimentului asigurat (protocol cu privire la săvârșirea infracțiunii, declarația victimei, adeverință de la poliție, propuneri de soluționare înainte de judecată, copii de pe declarația de creanță sau orice documente care dovedesc pretenții împotriva Persoanei Asigurate și justificarea cuantumului prejudiciului cauzat - în cazul unui eveniment asigurat) caz de asigurare răspundere civilă.
Condiții de plată a compensației:
- Turistul trebuie sa trimită Companiei de Asigurări un pachet complet de documente prin e-mail în termen de 30 de zile calendaristice de la data producerii evenimentului asigurat;
- Documentele sunt revizuite în termen de 15 zile lucrătoare de la momentul depunerii la Compania de Asigurări;
- Asigurătorul efectuează o plată de asigurare în termen de 5 (cinci) zile bancare de la luarea deciziei de a efectua o plată de asigurare sau compensație de asigurare;
- Plata asigurării se face prin transfer bancar.